ליאו ליידרמן לדה מרקר: “מדיניות אגרסיבית בתקופת משבר נראית לגיטימית מאוד”

פרופ’ ליאו ליידרמן השתתף בראיון לאתר הכלכלי “דה מרקר”, שם הסביר על ההשלכות הצפויות להיות למהלכים הכלכליים שהתרחשו בעולם בעקבות הקורונה. ליידרמן התייחס לחבילת החילוץ שמציע ביידן בארה”ב, לפעולות שנקטו הבנקים בעולם, וכן למצב הכלכלי בישראל.

על התכנית האמריקאית שהציגו ביידן ושרת האוצר ג’נט ילן, אמר ליידרמן כי “ילן וביידן מתמקדים בתעסוקה, לא במדינה שמתבססת על תשלומי רווחה. חבילת החילוץ היא מהלך שמזיז שווקים. שוק העבודה הוא הצלקת המרכזית שתישאר אחרי המשבר הנוכחי. משבר הקורונה האיץ מהפכה טכנולוגית שהיתה אמורה להתרחש בעשור הקרוב — אוטומציה ודיגיטציה. יש הרבה עובדים שלא ימצאו את מקום העבודה שלהם בחזרה — ומכאן התמקדותם של ילן וביידן בשוק העבודה”.

כאשר נשאל לגבי פעולותיו של פאואל והטענה שהבנק הפדראלי מנהל את השווקים, ענה ליידרמן: “אנחנו נמצאים במשבר של פעם בחיים. אחד הדברים הטובים שעשו ב–2020 היה למנוע קטסטרופה כלכלית מהסוג של 1929. זה הניח את היסודות להתאוששות השנה. מדיניות אגרסיבית בתקופה כזו, שכוללת את הריבית הקצרה, הבינונית והארוכה, בתקופה של משבר — נראית לגיטימית מאוד”.

אף על פי כן, הוא הוסיף: “צריך להכין את תכנית היציאה, כפי שאומרים על ניהול המגפה. מתישהו השנה, אם תתבסס הצמיחה וחזרה לנורמליות, טוב יהיה אם נתחיל לשמוע ולדעת מה תכנית היציאה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.