גלובס | ליאו ליידרמן: ” הצעדים של ביידן ישפרו את מצב ארה”ב במשחק העולמי”

פרופ’ ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים ומרצה לכלכלה באוניברסיטת תל אביב, לקח חלק בכתבה מרתקת בגלובס. בכתבה מסביר ליידרמן מהן ההשלכות הצפויות של תכניתו של ביידן על ארה”ב ועל ישראל.

ג’ו ביידן, הנשיא החדש של ארה”ב, הציג לאחרונה תכנית תשתיות לממשל. עיקר התכנית הוא השקעה של 2.5 טריליון דולר בתשתיות ברחבי המדינה ב-8 השנים הקרובות. התכנית כוללת דגש משמעותי על אנרגיה מתחדשת ומאבק במשבר האקלים, כמו גם תעסוקה. ביידן מתכנן להשקיע מיליארדי דולרים עבור הכשרת עובדים.

התכנית כולה שואפת להצמיח את הכלכלה בארצות הברית, תוך מיצוב במיקום גבוה ביותר בכל הנוגע לחדשנות בשוק העולמי. פרופ’ ליאו ליידרמן אמר על התכנית כי: “ביידן רוצה להחזיר את ארה”ב להיות מעצמה תעשייתית. ארה”ב לא עמדה בתחרות מול סין לאורך השנים האחרונות, וביידן רוצה להחזיר את העוצמה הזו בין היתר על ידי הכשרות מקצועיות לעובדים, עידוד לטכנולוגיות וכסף למחקר ופיתוח. התכנית צפויה לשפר מאוד את המצב של ארה”ב במשחק העולמי”.

המימון מתוכנן להגיע על ידי העלאת מס החברות, שהיה אמנם גבוה בתקופת אובמה, אך ירד מאוד במהלך כהונתו של טראמפ. על כך אמר ליידרמן: “כשמעלים מסים בפריסה לאורך השנים והכספים לא הולכים לכספים קואליציוניים אלא למטרות שיועילו לכלכלה ולצמיחה, אנשי עסקים מבינים שזה פרויקט לטובת כולם”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.